Torrisar

 
 
Vår yngsta tjej, Alice, är tämligen känslig i huden och blir lätt torr och reagerar på produkter. Desto viktigare kan tyckas att ha bra krämer. På BVC blev vi rekommenderade Miniderm. Någon som läst innehållsförteckningen? Den innehåller ämnen som kan ge lokala hudreaktioner och allergiska reaktioner - fiffigt till små barn va!? Ja, jisses.
 
Nu har Miniderm rensats ut från badrumsskåpet och ersatts med Kräm för torrisar från svenska Naturligtvis (jag köpte min här). Jag får erkänna att jag var skeptisk till en början, krämen är inte så fet och oljig som jag är van att "feta" krämer ska vara. Men den fungerar fantastiskt bra! Jag använder den själv till torra armbågar och till händerna när de är extra torra. Har dock inte testat på självsprickor (brukar sätta en klick fet kräm och tejpa med sårtejp över natten). Fast eftersom det är maken som får flest självsprickor ska jag kanske be honom testa?
 
Jag är sugen på att testa fler av Naturligtvis produkter, främst till barnen, men provar själv gärna deras handkräm. Gillar att det är tämligen doftfritt, svensktillverkat och så ekologiskt såklart!
 
Nu är barnen en vecka hos farmor och farfar och har såklart krämen med sig, åh, vad jag saknar en tub här hemma också!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Upplandskullan

Ekoliv och livsfilosofi!

RSS 2.0