Ansiktsrengöring

 
Jag skrev om dessa finingar tidigare, innan jag gjorde om bloggen. Men de tål att upprepas!
 
Rengöringsmousse och ansiktsvatten från Oliva by CCS. Effektiva och med en hög andel ekologiskt innehåll. Prisvärda! Jag har även slutat med speciell ögonmakeupborttagning, moussen räcker gott. Fast jag tror inte att den funkar lika bra på vattenfast mascara. Dock stramar min känsliga hud något efter tvätt. Dessa är inte specifikt avsedda för känslig hud, moussen finns dock i en sådan variant.
 
Ett plus för mitt patriotiska jag är att de tillverkas i Dalarna!
 
Nu är de snart slut, så jag tänkte passa på att testa lite annan rengöring jag läst bra om. Återkommer såklart med en liten recension. Har du förresten något bra tips på ansiktsrengöring till känslig hud?
 
Uppdatering (150706):
Läste vidare och luskollade ingrediensförteckningen. Tyvärr innehåller dessa olika PEG-nummer. Och vad är då det? Jo, syntetiskt emulgeringsmedel och återfettare. Kan vara cancerframkallande om det framställs på visst sätt och är även icke-nedbrytbart! Läs mer här om ämnen att undvika i hudvård. Dags att byta ut!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Upplandskullan

Ekoliv och livsfilosofi!

RSS 2.0