Skumbad

Denna sommar har ju inte direkt bjudit på fantastiska badmöjligheter. Tur då att det går att bada inne!
 
Våra barn älskar att bada; inne, ute, i badkar, pool, sjön, havet - allt som är blött är bra! Under veckorna blir det möjligtvis en snabb dusch för barnen, men till helgen blir det badkarsbad, och allra helst med skum!
 
Jag nämde ju tidigare att jag nyligen bytt ut barnens badskum mot en ekologisk variant.
 
 
Det blev denna från amerikanska Earth Friendly Baby. Vi har tidigare använt ett balsam därifrån som fungerade bra.
 
Hur funkar då skumbadet, tja, det blir skum när man sprutar på med duschslangen. Men skummet försvinner fort när man stänger av vattnet. I konventionella skumbad så tillsätts syntetiska ämnen som löddrar/skummar, och det är väl inte lika lätt att få naturliga skumbad att behålla sitt skum. Den duger alldeles utmärkt till barnen och kostade inte skjortan (köpte min här). Men nästa gång testar jag nog ett annat märke.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Upplandskullan

Ekoliv och livsfilosofi!

RSS 2.0