"Skär mot trä skadar inte kniven"

Rubriken läste jag på en träskärbräda en gång. Huruvida det stämmer vet jag inte, men väl att träskärbrädor är bättre för miljön än plastditon.
 
När vi nyligen gjorde om köket passade jag på att göra mig av med plastskärbrädorna. Det lyckades nästan. Maken tyckte det var bra att ha kvar någon plastskärbräda till när vi skär kyckling eller lök/vitlök, eftersom de kan diskas i diskmaskinen. Jag har inte kommit på något bra motargument ännu (läs: jag har inte orkat ta reda på hur man effektivt tar bort bakterier/dofter från träskärbrädor), så tills dess får de vara kvar.
 
Men helst använder jag dessa fina i bambu, från IKEA (budgettips)!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Upplandskullan

Ekoliv och livsfilosofi!

RSS 2.0