Ekologisk bambu

Hej på er!
Oj, vad tiden springer iväg!
Hösten närmar sig, men värmen håller i sig i alla fall hos oss. Med hösten drar ju diverse aktiviteter igång igen - därav bloggtystnaden. Jag har ambitionen att skriva 2 inlägg/vecka, men bli inte förvånade om det blir färre, eller mer sällan. Bloggen är ju ett sidoprojekt, familj och jobb går före.
 
Med det sagt tänkte jag tipsa om ett bra köksredskap! Det finns flera redskap i sortimentet, men här gäller det nedanstående:
 
 
Denna stekspade köpte jag häromsistens som ersättning för en trästekspade som inte riktigt levde upp till kraven: vända pannkakor och biffar. Jag får säga att jag blev rätt imponerad. Att bambufibrer, majspulver och harts kan funka i köksredskap, och det går t.o.m. att diska i diskmaskinen! Naturligt och tär inte på ändliga naturresurser. Perfekt substitut för plast! Från holländska Zuperzozial.
 
Funkar stekspaden då? Absolut! Vi har inte behövt ta fram plaststekspaden, så snart åker den ut helt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Upplandskullan

Ekoliv och livsfilosofi!

RSS 2.0